Å no!!!

Det som inte fick hända har hänt. Callebanan började skrika efter en Spiderman-dräkt på Lindex. Ska han redan börja bestämma sina outfits?? Jag som hatar allt med tecknade figurer. Hoppas hoppas Hello Kitty, den förhatliga katten eller kaninen eller vad det nu är har försvunnit från alla affärer inom 2 år innan lillasyster får syn på henne. Åt en god lurre med Kacka, C gav henne en blöt avskedspuss, måste försöka ses lite oftare. Nu packning. Emil-filmerna, Emil & soppskålen-boken, Karl-Knut-boken, innehåller så-överlever-du -på-landet-kittet fler måsten? Bok till mig också såklart, har Mons Kallentofts höstbok i bilen men den är så seg och ointressant, den där Malin Fors bara dricker Tequila på hamlet på varje sida, boring.  Tillbaka på söndagkväll.

Torsdag

Hemma. skönt. Idag har vi varit på stan, synkontroll och barnmorskebesök och snabbfika och lite lek med Sis och grabbarna. Men Ullis tyvärr så kunde jag inte lägga upp en snyggve-bild på mig själv i nya brillor eftersom de inte var klara. Men bra syn hade jag (dvs den var fortsatt dålig, men inte sämre), måste bero på alla blåbär jag ätit. Lillasyster växte fint och jag med (blir visst lika fat som förra gången men men det kan inte hjälpas, vill gravvo-kroppen lagra 25 kilo ister så verkar jag inte kunna stoppa den). Imorgon blir det lunch med Karin Strand på stan och sedan åker jag och C till Plurskyffe mansion över helgen. S ska på grabbhelg i skärgården, jag frågade om det även innefattade att grabbarnas söner skulle följa med. Men det gjorde det tydligen inte. Tillbaka på söndag. Kram

Sådärja

Bälmen på

Hotellchill

Å en sån och en sån å en sån vill jag ha...

Eksjö

Tisdag

Tillbaka för någon timme eller så (ompackning) efter en underbar minisemester. I lördags var vi i Eksjö med farmor och farfar och Emma och sedan åkte vi till Stockholm i söndagsmorse. Massor god mat, lite shopping och 5-stjärnigt hotell, kan bara bli bra. Det blev lax på Blå porten, indiskt och libanesiskt på söder. Fick också reda på att lillasyster får en liten kompis eftersom Arvid och Lotta också ska ha bebis. Roligt. Nu längtar vi efter våran prins och ska alldeles straxt åka till Rönnäs för att träffa honom. Han verkar ha haft det bra där i allafall, han har ridit för första gången och igår var han och tittade på Emil på Astrid Lindgrens värld. I morgon eller på torsdag kommer vi hem igen för då ska jag fixa nya glasögon och träffa barnmorskan.

Veckan som gått...

har vi varit hemma i Linkan, hängt på stan och i trädgården, grillat och tittat på filmer i regnet. Anna kom på linköpingsbesök i torsdags och då blev det givetvis en heldag på stan. Igår kom familjen Renström och grillade och lekte, trevligt som vanligt. Idag blir det Rönnäs och imorgon Stockholm. Utan C, eftersom han ville ha FF och stanna på landet. Första natten blir det hotell och sen ska vi hälsa på Arvid & Lotta. Är tillbaka på onsdag.

Carl bjuder på glass (Tophat, som vanligt)

Två gravon i sandlådan...

Klätterkillar

Anna-besök

Fix

Är tillbaka i Linkan efter lite semester i Rönnäs, Tranås, Gränna och Kolmården. Idag är det fixardag eftersom vi inte har varit hemma på ett tag. Mattor till kemtvätt (potträningen har ett högt pris), matlagning, skåpstädning, ommöblering och tvätt, tvätt, tvätt. Känner mig ändå utvilad efter Rönnäs, har hunnit läsa en massa böcker, plockat blåbär och badat. Känns som jag inte hinner läsa böcker förutom på sommaren, nu senast läste jag Linda Skugges bloggbok. Finns faktiskt rätt mycket bra recept i den, så idag blev det lurre därifrån, rödbets- och morotsbiffar, gott, tyckte meat-eatarna till och med... Jobbigt att vara som henne, plasta in alla madrasser i magsjukeförebyggande syfte, börja julpyssla i oktober, sprita av allt och alla 5 ggr om dan för att slippa baciller, orka liksom...

Polkagrisklubbor i Gränna

Finaste kolmårdstrollen

Kolmårdsbesök med familjen Renström

Ö-picnic

Roligaste strandleksaken

Båtutflykt

Blomplockning på väg till badet

Grännabesök

Efter-badet-mys

En vecka i förorten...

Ännu en ledig skön vecka. I tisdags åkte vi på en mysig utflykt med familjen Mattsson. Det blev lite shopping i Vadstena och god lunchbuffé, fisk och räkrisotto för mig och Carla. Sen stannade vi och badade i Vättern och tittade på farmors gamla stuga i Jernevid.  Har nog inte varit där på 10 år men allt var sig likt. Precis utanför stugan kom min hemska gamla latinlärare och gick, hoppas det inte var hon som köpte stugan bara, måste fråga farmor. I onsdags kom Sigge för att hänga med oss ett tag. Det var full rulle hela tiden, mycket bad, brottargrepp och skratt och skrik. På eftermiddagen åkte vi till familjen Renström och grillade, Märta och Herman och deras päron var också där, mysigt. Sigge åt de "stora barnens"  left overs i sann Sigge-anda. På torsdagskvällen  kom Mackan och hämtade sin son, lite smutsig och med bula i pannan men annars var han nog sig lik efter ett par dagar i Bergaghettot. Idag utmanade vi hettan och åkte och lekte med Maria i trädgårdsföreningen, fast det var mest C och M som lekte, jag elefantade mig i skuggan. På em fick vi besök av en cooling på ny motorcykel, c var så impad att han inte visste hur han skulle reagera, han grät och skrattade om vartannat när han fick syn på sin farfar. Inatt jobbar S sin sista jour på länge, underbart.
Krams

Sigge tar sig en sängfösare efter grillpartyt

Mmmm

Grillad korv och pussar hos familjen Renström