I en annan del av Berga

Efter dagis tog vi en cykelutflykt till "Kniv-Berga", vistelsen där blev en lektion i socialrealism eller nåt. Ett litet gäng grabbar stormade oss (tänk "Guds stad" om ni sett den). De hade aldrig sett så coola cyklar sa dom. Och hela gänget skulle prova dem. Carl och Ebba väntade tålmodigt och lite halvskraja på att få tillbaka dem. En lite större kille kom och skrek "låna inte ut dom, han baxar allt" och "hans familj äter skräp" om en annan liten kille. Men det var obetalbart att se dom cykla runt och pröva växlar och bromsar med stora leenden. Och nyttigt för de skraja två, inbillar jag mig.
I natt skulle jag egentligen ha cyklat iväg på friluftsnatt med jobbet men det är ganska svårt att förena med en ständigt övertidsarbetande make, landstinget you owe me, de får helt enkelt klara sig utan mig i Vallabackarna i natt. Istället tänkte jag börja klura på 9:ornas avskedspresenter. Har shoppat loss på Bokia idag. 36 st pocketböcker - 10 olika titlar. Tänkte att det blir roligare om bokpresenten är lite mer personlig. Så nu gäller det att fundera på vilka elever som ska få vilka böcker, ett ganska kärt bekymmer ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0